LILLEHAMMER

Audiovisuell identitet

Musikk formidler følelser langt ut over tradisjonelle identitetselementer. Ikke bare får det oss til å føle sterkere, huske bedre og se bredere, men det kan være med på å tweeke kommunikasjonen på uventede måter. Og da snakker vi fusjon av visuelle og audiovisuelle identitetselementer langt ut over jingels.

DET AUDIOVISUELLE IDENTITETSELEMENTET

I et samfunn der identitet blir mer flytende, merkevarer blir likere og kunstig intelligens tar en større plass i hverdagen vår, må vi utfordre oss selv og måten vi tenker kommunikasjon på. Designbriefene vi mottar er også ganske like: alle vil “skille seg ut og bli mer synlige”. I den massive informasjonsstrømmen våre kunder mottar hver dag er det kun et fåtall av annonsørene som huskes. Det kan derfor være avgjørende å ha flere flater å spille på. Som første byrå kan vi tilby identitet med lyd.

Musikk formidler følelser langt ut over tradisjonelle identitetselementer. Ikke bare får det oss til å føle sterkere, huske bedre og se bredere, men det kan være med på å tweeke kommunikasjonen på uventede måter. Og da snakker vi fusjon av visuelle og audiovisuelle identitetselementer langt ut over jingels.

Vi implementerer soniske element som del av den visuelle bedriftsidentiteten fra konseptnivå slik at lydene og musikkelementene som tilhører identiteten bygger på de samme prinsippene og strategien som resten av identitetselementene. Dette gjør identiteten sterk og hel. Det du hører er det samme som det du ser.

Fusjon mellom det visuelle og det aurdiovisuelle i identitetsutvikling er nytt i dette formatet. Musikken kommer alltid etterpå, som et mer eller mindre tilfeldig element i reklame eller SoMe produksjoner. Resultatet er at bedriftsidentitetens kjerne og det folk ser andre steder befinner seg på to ulike øyer. Og mellom øyene opererer det mange som aldri har vært på den opprinnelige identitetsøya. Å lage en trygg bro her vil gjøre identiteten sterkere og mer levende, innkjøperne blir tryggere, innholdsprodusentene får det enklere, og markedssjefene blir gladere.

AI fører oss alle inn i en trakt av gjennomsnittet av alt. Det er vår jobb og vårt ønske som kreative å jobbe på utsiden av trakten. Nytenkning og tverrfaglighet er essensielle faktorer her.